Jak komentować na LinkedIn jako Company Page?

Company Page na LinkedIn to niestety mocno zaniedbane narzędzie. Zarówno przez marketerów jak również przez samego LinkedIna. Wszystkie działania skupione są wokół marek osobistych, employee advocacy i social sellingu. Co jednak, jeżeli chcielibyśmy, aby nasza firma (company page) również budowała świadomość, angażowała się w dyskusje i kreowała wizerunek eksperta? Niekoniecznie za pośrednictwem profili osobowych pracowników?

Oczywiście – najlepszym sposobem na realizacje wyżej wymienionego celu jest stworzenie ekosystemu komunikacji biznesowej, w którym zarówno profile osobowe jak również company page czy też firmowy blog – są synergicznie działającymi elementami dobrze działającego ekosystemu.

Co jednak, gdy nie mamy „gwiazdy” na pokładzie lub większość z pracowników to introwertyczni eksperci w swoich branżach? Nie pozostaje nic innego jak skupić swoją komunikację na Company Page. Ten jednak, żeby dotrzeć z jakimkolwiek zasięgiem, do potencjalnych odbiorców – musi mieć obserwujących.

Jednym ze sposobów zwrócenia uwagi na company page i budowania wizerunku eksperta jest możliwość komentowania postów. LinkedIn jednak nie ułatwia tego działania i w standardzie pozwala komentować posty, które sami opublikowaliśmy na Company Page lub te, które zawierają hashtagi, które obserwujemy jako Company Page.

Poniżej opisuję prosty sposób, który pozwala „zhakować” linkedina i pozwala na komentowanie wszystkich postów jako właśnie Company Page.

 

Jak komentować wszystkie posty na LinkedIn jako Company Page?

 

1. Zmień język linkedin na angielski.

Znajdź w ustawieniach profilu preferencje językowe. Zmień na język angielski. To jest w ogóle dobra rada, żeby korzystać z portalu w tym języku. Wszystkie nowości, dodatkowe funkcje i fitchery dodawane są najpierw w języki angielskim a dopiero później udostępniane użytkownikom w innych językach

LinkedIn - zmien jezyk na angielski

 

2. Znajdź i zapisz swój LinkedIn Company Page ID.

Każda strona ma swój numer ID. Jeżeli go znamy, możemy w prosty sposób, dodając odpowiednia formułę do adresu URL odblokowujemy możliwość komentowania pod postem wybraną przez nas firmą (oczywiście, jeżeli jesteśmy adminami tego konta).

 

Linkedin - Company Page ID

 

3. Dodaj do przeglądarki zakładkę z kodem

 

LinkedIn - komentowanie jako Company Page

javascript:var url = window.location.href; if (url.indexOf(’?’) > -1){ url += '&actorCompanyId=XXXXXXXX’ }else{ url += ’?actorCompanyId=XXXXXXXX’ } window.location.href = url;

 

4. Jeżeli administrujesz więcej niż jedną stroną firmową – wykonaj punkty 2-3 dla każdej z nich.

5. Ciesz się możliwością komentowania wszystkich wpisów jako Company Page na LinkedIn :)

Wpis przygotowany na podstawie postu Macieja Szeffera oraz programistycznego rozwiązania Karola Stróża.

p.s. dla leniuszków jest też rozszerzenie do chrome, które pozwala komentować jako Company Page :)

Nie bądź sknerą! Podziel się tą wiedzą!
Przeczytaj również​

Rada (tfu…Parodia!) etyki reklamy na FALI

Czy kontrowersyjna kampania Aqua Parku Fala, która wywołała burzę w mediach społecznościowych, narusza zasady etyki reklamy? W obliczu skargi do Komisji Etyki Reklamy, post z hasłem „FALA TYLKO DLA DOROSŁYCH” oraz obrazkiem płaczącego dziecka wzbudził wiele emocji. Czy rzeczywiście ogranicza dostęp dzieci do przestrzeni publicznej, czy może był to tylko
Szkolenie Social Selling Employee Advocacy

Czy Twoja wiedza z LinkedIna przetrwa dłużej niż jeden dzień?

Czy wiesz, że LinkedIn został oficjalnie uruchomiony 5 maja 2003? W tym roku więc kończy 21 lat. Gdyby był człowiekiem w Stanach Zjednoczonych mógłby już

Warsztaty Strategiczne - Strategia Komunikacji Marki

Dlaczego większość marek nie jest autentyczna?

Nie wyobrażam sobie konstruowania >> strategii komunikacji << bez dogłębnego poznania firmy. Dlatego niezbędnym elementem procesu tworzenia strategii komunikacji w agencji ReBrain są warsztaty strategiczne,