Piwo za check-in pierwsze w Białymstoku!

I stało się! W Białymstoku pierwszy raz mogliśmy skorzystać ze specjalnej oferty za zameldowanie się! Podczas XII Białostockiego Czwartku Social Media razem z Tworzywem Pray for after przygotowaliśmy promocję. Każda osoba, która zameldowała się w Tworzywie odblokowywała special i mogła odebrać darmowe piwo. Niektórym udało się nawet wynegocjować, by zamiast piwa otrzymać kawę bądź soczek. Do końca nie rozumiem, ale o gustach się nie dyskutuje :)

Tworzywo_meldunki.

Tworzywo Pray for after to dość świeże miejsce w Białymstoku. Świeże zarówno pod kątem nazwy, wystroju jak również pomysłów. To jedyne miejsce, w którym byłem, gdzie można skosztować shota z rybą (anchois) a dla tych, którzy zostaną do bladego świtu – zostanie podane śniadanie. Zupełnie za darmo. Wystarczy cokolwiek zamówić.

Nic dziwnego więc, że to właśnie to miejsce ma swój oficjalny profil na Foursqare i udało się nam zorganizować tam akcję „piwo za check in”. Nie bez znaczenia było również to, że promocja odbyła się w czasie Białostockiego Czwartku Social Media. W końcu kto miałby się meldować jak nie geecy, marketingowcy i wszelkiego innego rodzaju social media ninjas? Dodatkowo Norbert Kalinowski z NKSystem opowiadał na spotkaniu o dobrych stronach meldowania się i wyjaśniał na czym to wszystko polega. Uczestnicy spotkania mogli więc na własnej skórze przekonać się, że warto się zameldować.

Co to dało? 25 osób tego dnia zameldowało się w Tworzywie. 25% z nich swój meldunek opublikowało również na Facebooku. Informacja o meldunku w Tworzywie dotarła zatem do znajomych oraz subskrybentów osób, które się meldowały. Jeżeli któryś ze znajomych uczestników spotkania nie znał jeszcze tego miejsca – w ten sposób mógł się o nim dowiedzieć. Nawet jeżeli średnio tylko 20 osób dowiedziało się o nowym miejscu od każdej z zameldowanych osób (przez Foursqare) i dodatkowo 40 osób przez tych, którzy zameldowanie opublikowali na Facebooku, to w prosty sposób możemy przeliczyć, że  o Tworzywie tego jednego wieczora dowiedziało się prawie 800 osób. A to bardzo niedoszacowane liczby. Jaki był więc koszt dostarczenia tej informacji? 25 piw. W przeliczeniu na zysk to nieuzyskany zysk 150 zł, w przeliczeniu na koszty to jakieś 50zł. Chyba się opłacało :)

Efektem krótkiej, wieczornej akcji jest również pozyskanie 31 „konsumentów”. Konsumenci to osoby, które polubiły daną lokalizację lub zameldowały się w danej lokalizacji. Publikacje aktualności na stronie miejsca będą widoczne, dla konsumentów. Dzięki temu Tworzywo mogło poinformować swoich konsumentów, że jak wytrzymają do rana – zostaną uraczeni śniadaniem. Dobrze wiedzieć o takich rzeczach.

tworzywo_mobile

W skrócie – to pierwsza taka akcja w Białymstoku. Mam nadzieję, że będzie przykładem dla innych knajpek, które jeszcze nie miały okazji korzystać z tego rodzaju promocji. W Białymstoku nie ma zbyt wielu Użytkowników foursqare’a. Czasami jednak warto postawić na innowacyjność, pionierskie rozwiązania i jakość. Ilość przyjdzie z czasem. Gdyby to nie była pierwsza akcja pewnie nie chciałoby mi się o niej pisać. A tak – Tworzywo Pray for after zagościło na moim blogu.

Kto następny?

Nie bądź sknerą! Podziel się tą wiedzą!
O autorze

Kamil Mirowski

Od 2008 roku zajmuję się komunikacją w mediach cyfrowych, łącząc doświadczenie wydawcy, marketera i trenera. Obecnie jako prezes ReBrain Sp. z o.o. prowadzę projekty marketingowe, employerbrandingowe i szkoleniowe oparte na praktyce i strategii komunikacji.
Warto przeczytyać
Przeczytaj również​
Przedsiębiorca patrzący na płonący budżet

Jak nie spalić budżetu tworząc serwis WWW z agencją?

Dzięki rozwijającym się modelom językowym mamy niepowtarzalną okazję, by nasze kreatywne pomysły na witryny, platformy i aplikacje wcielać w życiue. AI pomoże nam zbudować protopyp,

O tych ważnych aspektach kurs Umiejętności Jutra AI nie wspomina

Ostatnio zrobiło się głośno wokół kursu AI od Google i SGH – i nie bez powodu. Moja redakcyjna koleżanka z branży technologicznej zwróciła uwagę na to, o czym wielu z nas od dawna myśli: że edukacja o AI wciąż kończy się na poziomie „napisz lepszy prompt”. A to trochę tak,

Rada (tfu…Parodia!) etyki reklamy na FALI

Czy kontrowersyjna kampania Aqua Parku Fala, która wywołała burzę w mediach społecznościowych, narusza zasady etyki reklamy? W obliczu skargi do Komisji Etyki Reklamy, post z hasłem „FALA TYLKO DLA DOROSŁYCH” oraz obrazkiem płaczącego dziecka wzbudził wiele emocji. Czy rzeczywiście ogranicza dostęp dzieci do przestrzeni publicznej, czy może był to tylko

Zapisz się na szkolenie!

Wypełniając formularz i podając swoje dane wyrażasz zgodę na wystawienie faktury VAT oraz otrzymanie jej drogą elektroniczną. 

Otrzymanie faktury nie jest równoznaczne z zarezerwowaniem miejsca na szkolenie. Dopiero faktura opłacona gwarantuje udział w szkoleniu oraz otrzymanie wszelkich materiałów dydatkycznych.