Company Page na LinkedIn to niestety mocno zaniedbane narzędzie. Zarówno przez marketerów jak również przez samego LinkedIna. Wszystkie działania skupione są wokół marek osobistych, employee advocacy i social sellingu. Co jednak, jeżeli chcielibyśmy, aby nasza firma (company page) również budowała świadomość, angażowała się w dyskusje i kreowała wizerunek eksperta? Niekoniecznie za pośrednictwem profili osobowych pracowników?
Oczywiście – najlepszym sposobem na realizacje wyżej wymienionego celu jest stworzenie ekosystemu komunikacji biznesowej, w którym zarówno profile osobowe jak również company page czy też firmowy blog – są synergicznie działającymi elementami dobrze działającego ekosystemu.
Co jednak, gdy nie mamy “gwiazdy” na pokładzie lub większość z pracowników to introwertyczni eksperci w swoich branżach? Nie pozostaje nic innego jak skupić swoją komunikację na Company Page. Ten jednak, żeby dotrzeć z jakimkolwiek zasięgiem, do potencjalnych odbiorców – musi mieć obserwujących.
Jednym ze sposobów zwrócenia uwagi na company page i budowania wizerunku eksperta jest możliwość komentowania postów. LinkedIn jednak nie ułatwia tego działania i w standardzie pozwala komentować posty, które sami opublikowaliśmy na Company Page lub te, które zawierają hashtagi, które obserwujemy jako Company Page.
Poniżej opisuję prosty sposób, który pozwala “zhakować” linkedina i pozwala na komentowanie wszystkich postów jako właśnie Company Page.
Jak komentować wszystkie posty na LinkedIn jako Company Page?
1. Zmień język linkedin na angielski.
Znajdź w ustawieniach profilu preferencje językowe. Zmień na język angielski. To jest w ogóle dobra rada, żeby korzystać z portalu w tym języku. Wszystkie nowości, dodatkowe funkcje i fitchery dodawane są najpierw w języki angielskim a dopiero później udostępniane użytkownikom w innych językach
2. Znajdź i zapisz swój LinkedIn Company Page ID.
Każda strona ma swój numer ID. Jeżeli go znamy, możemy w prosty sposób, dodając odpowiednia formułę do adresu URL odblokowujemy możliwość komentowania pod postem wybraną przez nas firmą (oczywiście, jeżeli jesteśmy adminami tego konta).
3. Dodaj do przeglądarki zakładkę z kodem
javascript:var url = window.location.href; if (url.indexOf(‘?’) > -1){ url += ‘&actorCompanyId=XXXXXXXX’ }else{ url += ‘?actorCompanyId=XXXXXXXX’ } window.location.href = url;
4. Jeżeli administrujesz więcej niż jedną stroną firmową – wykonaj punkty 2-3 dla każdej z nich.
5. Ciesz się możliwością komentowania wszystkich wpisów jako Company Page na LinkedIn :)
Wpis przygotowany na podstawie postu Macieja Szeffera oraz programistycznego rozwiązania Karola Stróża.
p.s. dla leniuszków jest też rozszerzenie do chrome, które pozwala komentować jako Company Page :)