Skuteczne działania sprzedażowe na LinkedIn

W ostatnim czasie bardzo modny stało się pojęcie Social Sellingu. Niektórzy twierdzą, że to całkiem nowe podejście do sprzedaży i rozszerzają to pojęcie o wszelkie działania efektywnościowe w Internecie (kampanie performance, marketing automation, e-commerce itp.). Tymczasem prawda jest taka, że social selling to nic innego jak nawiązywanie relacji z potencjalnymi Klientami za pomocą nowych narzędzi – szczególnie kanałów social media.

Skuteczna_sprzedaz_LN_1200x

LinkedIn po zmianach na przełomie 2016 i 2017 roku stał się doskonałym narzędziem do prowadzenia skutecznych działań sprzedażowych. Obecność biznesu (zwłaszcza w sektorze B2B) może zdecydowanie ułatwić pracę handlowców.

Szkolenie zostało przygotowane pierwotnie jako otwarte, w którym wzięło udział łącznie ponad 40 osób o bardzo różnym poziomie wiedzy na temat social media. Obecnie szkolenie przekształcone zostało w propozycję intensywnych warsztatów dedykowanych osobom odpowiedzialnym za sprzedaż.

Poniżej przykładowa agenda warsztatów Skuteczne Działania Sprzedażowe na LinkedIn

1. Social Selling – wprowadzenie:

  • Co to jest Social Selling?
  • Co to jest Social Listening?
  • Co to jest Social Networking?
  • Co to jest Social Customer Care?

2. Cztery filary skutecznych działań sprzedażowych (via SalesForce&LinkedIn):

I. Pozycjonowanie (budowanie marki osobistej, korzystanie z marki firmy)

  • Jak aktualizować swój profil,
  • Czym jest social selling index (jak go sprawdzić, jak go podnosić),
  • Korzystanie z social media policy oraz zasobów firmowych,
  • Jak powinien wyglądać idealny profil na LinkedIn,

ELEMENT WARSZTATOWY: Aktualizacja profilu na LinkedIn pod okiem eksperta.

II. Budowanie sieci kontaktów (lead generation):

  • Precyzyjne wyszukiwanie potencjalnych Klientów,
  • Powiększanie sieci poprzez skuteczne wiadomości zapraszające,
  • System Konsekwencji (opracowany przez LinkedIn University),
  • Zarządzanie kontaktami (CRM vs Sales Navigator),

ELEMENT WARSZTATOWY: Stworzenie pierwszej listy potencjalnych Klientów oraz przygotowanie spersonalizowanych zaproszeń.

III. Budowanie zaangażowania:

  • Język komunikacji w social media,
  • Jak często publikować,
  • Skąd brać materiały do publikacji (czym jest kuratela treści),
  • Gdzie i w jaki sposób się udzielać,

ELEMEMENT WARSZTATOWY: Przygotowanie 3 typów publikacji na LinkedIn.

 IV. Budowanie relacji – jak nie zostać akwizytorem na LinkenIn:

  • ROR – czym jest Return On Relations
  • Poszukiwanie pretekstów komunikacyjnych,
  • Utrzymywanie kontaktów z prospektami (potencjalnymi Klientami),
  • Przekazywanie wartościowych treści odpowiednim osobom,
  • Consultacy selling (sprzedaż przez pomoc) – jak wykorzystać

ELEMENT WARSZTATOWY: Poszukiwanie okazji do udzielenia pomocy.

3. Podsumowanie i prace indywidualne na profilach

  1. Sprawdzanie SSI (social selling index),
  2. Opracowanie strategii komunikacji na LinkedIn,
  3. Wyszukiwanie pretekstów,
  4. Mierzenie efektów sprzedażowych (Return On Investment)

Jeżeli jesteś zainteresowany tymi warsztatami lub podobnymi, dedykowanymi Twojej firmie lub masz jakiekolwiek pytania związane z social sellingiem – napisz do mnie na mirowskikamil@gmail.com.

Po krótkiej rozmowie zaproponuję Ci najlepsze rozwiązanie.