Piwo za check-in pierwsze w Białymstoku!

I stało się! W Białymstoku pierwszy raz mogliśmy skorzystać ze specjalnej oferty za zameldowanie się! Podczas XII Białostockiego Czwartku Social Media razem z Tworzywem Pray for after przygotowaliśmy promocję. Każda osoba, która zameldowała się w Tworzywie odblokowywała special i mogła odebrać darmowe piwo. Niektórym udało się nawet wynegocjować, by zamiast piwa otrzymać kawę bądź soczek. Do końca nie rozumiem, ale o gustach się nie dyskutuje :)

Tworzywo_meldunki.

Tworzywo Pray for after to dość świeże miejsce w Białymstoku. Świeże zarówno pod kątem nazwy, wystroju jak również pomysłów. To jedyne miejsce, w którym byłem, gdzie można skosztować shota z rybą (anchois) a dla tych, którzy zostaną do bladego świtu – zostanie podane śniadanie. Zupełnie za darmo. Wystarczy cokolwiek zamówić.

Nic dziwnego więc, że to właśnie to miejsce ma swój oficjalny profil na Foursqare i udało się nam zorganizować tam akcję „piwo za check in”. Nie bez znaczenia było również to, że promocja odbyła się w czasie Białostockiego Czwartku Social Media. W końcu kto miałby się meldować jak nie geecy, marketingowcy i wszelkiego innego rodzaju social media ninjas? Dodatkowo Norbert Kalinowski z NKSystem opowiadał na spotkaniu o dobrych stronach meldowania się i wyjaśniał na czym to wszystko polega. Uczestnicy spotkania mogli więc na własnej skórze przekonać się, że warto się zameldować.

Co to dało? 25 osób tego dnia zameldowało się w Tworzywie. 25% z nich swój meldunek opublikowało również na Facebooku. Informacja o meldunku w Tworzywie dotarła zatem do znajomych oraz subskrybentów osób, które się meldowały. Jeżeli któryś ze znajomych uczestników spotkania nie znał jeszcze tego miejsca – w ten sposób mógł się o nim dowiedzieć. Nawet jeżeli średnio tylko 20 osób dowiedziało się o nowym miejscu od każdej z zameldowanych osób (przez Foursqare) i dodatkowo 40 osób przez tych, którzy zameldowanie opublikowali na Facebooku, to w prosty sposób możemy przeliczyć, że  o Tworzywie tego jednego wieczora dowiedziało się prawie 800 osób. A to bardzo niedoszacowane liczby. Jaki był więc koszt dostarczenia tej informacji? 25 piw. W przeliczeniu na zysk to nieuzyskany zysk 150 zł, w przeliczeniu na koszty to jakieś 50zł. Chyba się opłacało :)

Efektem krótkiej, wieczornej akcji jest również pozyskanie 31 „konsumentów”. Konsumenci to osoby, które polubiły daną lokalizację lub zameldowały się w danej lokalizacji. Publikacje aktualności na stronie miejsca będą widoczne, dla konsumentów. Dzięki temu Tworzywo mogło poinformować swoich konsumentów, że jak wytrzymają do rana – zostaną uraczeni śniadaniem. Dobrze wiedzieć o takich rzeczach.

tworzywo_mobile

W skrócie – to pierwsza taka akcja w Białymstoku. Mam nadzieję, że będzie przykładem dla innych knajpek, które jeszcze nie miały okazji korzystać z tego rodzaju promocji. W Białymstoku nie ma zbyt wielu Użytkowników foursqare’a. Czasami jednak warto postawić na innowacyjność, pionierskie rozwiązania i jakość. Ilość przyjdzie z czasem. Gdyby to nie była pierwsza akcja pewnie nie chciałoby mi się o niej pisać. A tak – Tworzywo Pray for after zagościło na moim blogu.

Kto następny?

Podobał Ci się artykuł? Polub Fanpage!

Copyright 2017 K-Media Kamil Mirowski
©  All Rights Reserved

Kontakt:
mirowskikamil@gmail.com
tel. +48 602 686 610