Numer Ratunkowy nad wodą

Social Media Marketing to nie tylko publikowanie postów na Facebooku. To budowanie relacji, identyfikacja ambasadorów marki czy też obsługa Klienta. Serwisy społecznościowe to narzędzia w budowaniu prawdziwych społeczności. Tym bardziej, gdy społeczność zgromadzona jest wokół szczytnego celu. Numer Ratunkowy 601 100 100 (sponsorowany przez markę PLUS) to numer, pod który możesz zadzwonić, gdy widzisz niebezpieczną sytuację nad wodą. Dzwoniąc pod ten numer połączysz się bezpośrednio z centralą WOPR. Każdy Twój telefon może uratować życie. Nie ma nic bardziej społecznego, niż ratowanie życia. Dlatego zdecydowaliśmy, że działania mające na celu propagację Numeru – nie mogą być tylko wirtualne. Chcieliśmy być bliżej Użytkowników, nawiązać z nimi relacje, pokazać jak wygląda codzienna praca ratowników, ale również dobrze się z nimi bawić jednocześnie budując świadomość istnienia numeru 601 100 100.

51

Zadanie dla agencji były dwa. Pierwsze, to budowanie świadomości istnienia numeru ratunkowego wśród ludzi. Drugie – to promocja nowej aplikacji „Na Ratunek”, którą można zainstalować na smartfonie i wezwać pomoc trzykrotnie klikając w przycisk. Zamiast wydawać cały budżet na kampanię reklamową w Internecie – zainwestowaliśmy w synergiczne działania offline i online. Numer Ratunkowy można było spotkać nie tylko w Internecie (strona www, strona na Facebooku), ale również w ramach Lata z Polsat News na różnych plażach nad morzem – podczas całych wakacji.

Strefę Numeru Ratunkowego było widać z daleka – wzrok plażowiczów przyciągał samochód terenowy obklejony na czerwono z białym numerem ratunkowym oraz ogromne, dmuchane koło ratunkowe o wysokości 3 i pół metra.

Główną atrakcją strefy była możliwość zmierzenia się w meczu piłki plażowej z profesjonalnymi siatkarkami. Aby móc rywalizować z dziewczynami – trzeba było polubić stronę Numeru Ratunkowego na Facebooku. Osoby, które pokazały (na telefonach), że lubią stronę – mogły wziąć udział w meczu i walczyć o piłki do siatkówki. Niektórym plażowiczom zdarzało się pokonać Siatkarki w prawdziwej walce. W trakcie meczu komentator przypominał o stronie na Facebooku, aplikacji mobilnej oraz zapamiętaniu numeru ratunkowego.

Kolejną atrakcją była Darmowa Strefa Wi-Fi. Na dmuchanym kole widniała informacja o strefie. Aby się połączyć ze strefą Użytkownicy musieli wpisywać w aplikacji numer ratunkowy. To kolejny moment, w którym plażowicze mieli bardzo bliską styczność z marką oraz konieczność zapoznania się z numerem.

52

Całość dopełniała strefa dla najmłodszych. W namiocie numeru ratunkowego ratownik WOPR pokazywał najmłodszym zasady pierwszej pomocy. Dzieciaki uczyły się jak rozpoznać udar, odwodnienie, atak serca czy inne objawy zbyt długiego przebywania na słońcu. Największą atrakcją był jednak fantom – manekin, na którym dzieci mogły ćwiczyć sprawdzanie oddechu, wykonać sztuczne oddychanie oraz masaż serca.

W sumie odwiedziliśmy 7 różnych miejscowości: Sopot, Międzyzdroje, Świnoujście, Kołobrzeg, Władysławowo, Gdańsk, Ustka. W każdym z tych miejsc spędzaliśmy na plaży dwa dni (sobotę i niedzielę). W międzyczasie obok naszego boiska, koła, samochodu oraz namiotu przewinęły się setki tysięcy przechodniów, którzy mieli bliską styczność z marką i samym numerem.

W tym czasie na odwiedzanych przez nas plażach odbywały się dodatkowe atrakcje w postaci zawodów ratowników wodnych i górskich. Ratownicy w Sopocie mierzyli się między innymi w takich kategoriach jak: sztafeta, wyścig z pasem ratunkowym czy jazda quadem po torze. Z kolei w Międzyzdrojach odbyły się I Mistrzostwa Ponotonowych Łodzi Ratunkowych a w weekend 25-26 lipca w Świnoujściu odbyły się I Mistrzostwa Polski w Ratownictwie Wodnym. Celem wszystkich zawodów ratowników było przygotowanie ratowników do działania na rzecz zmniejszenia liczby osób tonących w polskich wodach, poprzez promowanie zasad bezpiecznego pobytu na obszarach wodnych i rywalizację sportową.

unnamed (8)

Tymczasem w Internecie już 1 czerwca ruszyliśmy z komunikacją w mediach społecznościowych. Na stronie 601100100 Numer Ratunkowy nad wodą rozpoczęliśmy komunikację oraz kampanię rekrutacyjną fanów. Chcieliśmy dotrzeć przede wszystkim do osób, które spędzają swój wolny czas nad wodą, dlatego kampania targetowana była geograficznie po ośrodkach wczasowych nad morzem oraz nad jeziorami.

Sama komunikacja podzielona była na kilka cykli. Najważniejszym cyklem, był cykl edukacyjnych postów przypominający o zachowaniu szczególnej ostrożności nad wodą. Post „Piłeś – Nie płyń” uzyskał w tym czasie rekordowy zasięg organiczny. Przy liczbie około 500 fanów komunikat dotarł do prawie 30 000 Użytkowników. Wszystko dzięki udostępnianiu postów. Kolejne cykle dotyczyły sportów wodnych, ważnych wydarzeń, sprzętu ratowniczego oraz informacji o aplikacji i numerze. Komunikacja prowadzona była również w taki sposób, by część Użytkowników przenieść na oficjalną stronę www numeru ratunkowego nad wodą: www.601100100.pl.

Wydarzenia, które działy się na nadmorskich plażach miały również swoje miejsce w Social Media. Tydzień przed „imprezą” tworzyliśmy wydarzenia na Facebooku oraz zapraszaliśmy (kampanią reklamową) Użytkowników znajdujących się w najbliższych okolilach, by odwiedzili nasze stoisko. W trakcie wydarzenia publikowaliśmy na Facebooku zdjęcia obrazujące to, co się właśnie dzieje na plaży. Najbardziej popularne były jednak relacje tuż po – w poniedziałki i wtorki pojawiały się na stronie fotorelacje z wydarzeń. Posty te wyróżniały się wysokim wskaźnikiem kliknięć.

edukacja_1

Od 1 czerwca do końca lipca 2015 roku strona 601100100 Numer ratunkowy nad wodą pozyskała ponad 4000 osób lubiących. Średni dzienny zasięg informacji wyniósł w tym okresie ponad 7 200 Użytkowników, a łącznie liczba odsłon treści publikowanych na stronie przerosła 1 000 000 wyświetleń.

Sezon letni powoli się już kończy. Ale to nie koniec naszej przygody z Numerem Ratunkowym. Za chwilę ruszamy z komunikacją na Numerze Ratunkowym w Górach. Przy współpracy tym razem z Górskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym będziemy starali się przypominać Użytkownikom o niebezpieczeństwach, jakie mogą napotkać w górach, jak mają przygotować się do wyprawy oraz jak, w razie potrzeby, udzielić pomocy oraz wezwać profesjonalnych ratowników.

Artykuł oryginalnie napisany dla magazynu Marketing w Praktyce.

Podobał Ci się artykuł? Polub Fanpage!

Copyright 2017 K-Media Kamil Mirowski
©  All Rights Reserved

Kontakt:
mirowskikamil@gmail.com
tel. +48 602 686 610