Kreatywnie pracownika szukaj!

Rekrutacja w Polsce zazwyczaj wygląda tak samo. Dodajemy ogłoszenie do portali rekrutacyjnych, ewentualnie (głównie w sektorze mikro i małych przedsiębiorstw) wrzucasz krótkie info o rekrutacji na portalach z ogłoszeniami drobnymi. Kolejne etapa to zbieranie i przeglądanie CV, dzwonienie do kandydatów, umawianie się na rozmowy i spotkania. A może można to zrobić inaczej? Tak, by zainteresowań nie tylko tych, którzy obecnie szukają pracy, ale również tych, którzy tę pracę mają, ale mogliby ją zmienić? W dodatku… kreatywna kampania rekrutacyjna na pewno nie wpłynie negatywnie na postrzeganie Twojej marki. Bo przecież nie tylko dajesz pracę, ale również wysiliłeś się, by zrobić coś niestandardowego. To może być znak, że pod Twoimi skrzydłami pracuje się miło, przyjemnie, kreatywnie. Czy na kreatywne kampanie monopol mają agencje? Nie.

out-of-box

Do napisania tego tekstu zainspirowała mnie Gra o Bro – kampania rekrutacyjna Kompanii Piwowarskiej. Ponieważ kampania dopiero ruszyła – zostawię ją sobie na koniec. Tymczasem chciałbym Ci pokazać dwa inne, kreatywne pomysły na rozpoczęcie kampanii rekrutacyjnej.

Znasz firmę CD Projekt? Twórcę gry Wiedźmin? Na pewno znasz. Otóż firma swego czasu poszukiwała Marketing Managera. Stanowisko dość wysokie, więc nie tak łatwe do obsadzenia. Najlepszym kandydatem byłaby osoba, która obecnie zajmuje takie stanowisko w innej firmie. Byłoby też dobrze, żeby kandydat chociaż trochę interesował się grami. Co więc wymyślili? Zobaczcie sami:

Doskonały pomysł! Kampania rekrutacyjna przeprowadzona w sposób, w jaki prowadzi się kampanie promujące gry. Na pewno zainteresuje managerów, którzy z grami nie są na bakier. Zagrałbyś?

Innym pomysłem, o którym warto wspomnieć jest Rytuał Przyjęcia – akcja rekrutacyjna ACR (obecnie K2). Była to kampania na większą skale. Poszukiwano do zespołu całego szeregu pracowników – od account managerów, przez strategów, planerów, na specjalistach SEO kończąc. Agencja na potrzebę rekrutacji przygotowała aplikację.

acr

Źródło: http://www.slideshare.net/acrsa/rytual-przyjecia-prezentacja-komunikacji-i-kreacji-9322722

W ramach aplikacji kandydat miał do wypełnienia quiz składający się z zadań, które miały zbadać, czy nadaje się na wybrane przez siebie stanowisko. Po wypełnieniu quizu aplikacja generowała magiczne CV, które kandydat mógł załączyć do formularza rekrutacyjnego. Oczywiście od formularza można było załączyć również swoje standardowe CV.

Moim zdaniem był to jeden z najlepszych i najbardziej innowacyjnych projektów 2011 roku. Jakie Efekty? Setki CV, kilkadziesiąt wypowiedzi na forach i w mediach branżowych.

To starsze projekty. Dzisiaj (12 sierpnia) wystartowała nowa kampania rekrutacyjna do Kompanii Piwowarskiej „Gra o Bro”. W ramach kampanii przygotowana została specjalna strona projektu oraz aplikacja na facebooku. Kandydat chcący pracować w projekcie Beerlovers.pl ma za zadanie przejść 3 etapy rekrutacji. Pierwszym etapem jest gra on-line. Użytkownik wybiera swoją postać, przyznaje jej punkty umiejętności i odpowiada na pytania związane z mediami społecznościowymi, prowadzeniem projektów oraz piwem.

Gra o bro

W trakcie pojawiają się również zadania – np. konieczność udzielenia odpowiedzi na nieprzychylny komentarz Użytkownika lub udzielenia komentarza dotyczącego gatunków piwa. Kolejnymi etapami będą: udział w warsztatach w Kompanii Piwowarskiej w Warszawie lub w Browarze w Tychach oraz rozmowy kwalifikacyjne. Nie minął dzień od startu kampanii a już rozpisują się o niej media branżowe, ludzie przesyłają sobie linki na facebooku i blogerzy (ekhm) piszą o niej notki. A wszystko to ogromnie zwiększy zasięg kampanii wśród Użytkowników, którzy są potencjalnymi zainteresowanymi. W końcu – kampania dotyczy pracy w marketingu i komunikacji. Trzymam kciuki!

Myślisz sobie – ok, takie korporacje mogą pozwolić sobie na kreatywne kampanie rekrutacyjne. A jak to może zrobić małe przedsiębiorstwo? Tak samo. Przygotowanie filmiku, prostej gry w postaci quizu czy aplikacji na facebooka to nie są jakoś strasznie mocno wymagające elementy. Najważniejszy jest pomysł, który można zrealizować za pomocą istniejących narzędzi. Posiadasz własną stronę, własne miejsce? Skorzystaj z nich. Na własnej stronie możesz przygotować prosty quiz. Możesz też zorganizować grę miejską związaną z Twoją branżą, w której nagrodami dla najbardziej aktywnych – będzie rozmowa kwalifikacyjna. Przecież nie ma nic cenniejszego niż zaangażowany pracownik, prawda? Warto więc motywować poszukujących pracy do tego, by zrobili coś więcej niż tylko wysłali CV ze standardowym listem motywacyjnym (btw. Ktoś jeszcze bierze to pod uwagę? W dobie przesyłania dokumentów rekrutacyjnych mailem?).

Myśl poza pudełkiem!

Podobał Ci się artykuł? Polub Fanpage!

Zobacz starsze wpisy:

Copyright 2017 K-Media Kamil Mirowski
©  All Rights Reserved

Kontakt:
mirowskikamil@gmail.com
tel. +48 602 686 610