Gdzie będę mógł się zacheck-inować?

UWAGA! OPISANE W ARTYKULE POMYSŁY NA WYKORZYSTANIE FACEBOOK PLACES OKAZUJĄ SIĘ BYĆ NIEZGODNE Z REGULAMINEM.
Firmy nie mogą nagradzać Użytkowników za zameldowanie się w ich miejscu. Jest to niezgodne z regulaminem Facebooka.
Nie oznacza to, że geolokalizacja jest zamknięta dla lokalnych biznesów. Są inne alternatywne sposoby. Opisałem je tutaj:
Nie dawaj kawy za check-in… Bo Cię zbanują!

Korzystanie z mechanizmu meldowania jest chyba jedną z tych funkcji Facebooka, które firmy zupełnie pomijają. W mojej całej karierze korzystania z mobilnego Internetu nie spotkałem się osobiście z zachętą do zameldowania się w żadnym miejscu. Mimo to – na samym Facebooku zameldowałem się już w 103 miejscach. Z czego 75 miejsc w samym Białymstoku. Czy miejsca, w których się zameldowałem wykorzystały ten fakt? Nie bardzo. A mogłyby. Istnieją również miejsca, gdzie zameldować się nie da. A to już karygodne. Jeżeli prowadzisz biznes, który wymaga pojawienia się fizycznie w danym miejscu a do tego prowadzisz Fanpage na Facebooku to popełniasz wielki grzech nie korzystając z geolokalizacji.

Kamil_checkiny_bialystok

Ale może najpierw byłoby trzeba wyjaśnić czym jest check-in, facebook places i geolokaliacja. Więc po kolei: każda regionalna firma, która ma swój Fanpage może w informacjach podać swój fizyczny adres. Dzięki czemu automatycznie na Facebooku tworzy się tzw. miejsce połączone ze stroną. Od tej pory Użytkownicy mogą  nie tylko lubić Fanpage. Mogą również meldować się w danym miejscu za pomocą telefonów komórkowych lub tagowania zdjęć (zdjęcia otagowane danym miejscem pojawiają się również w galerii Fanpage’a). Znajomi Użytkownika, który zamelduje się w danym miejscu zobaczą zameldowanie na swojej tablicy. Otrzymają również powiadomienie na telefonach komórkowych jeżeli znajomy zameldował się w miejscu, które jest niedaleko miejsca, w którym jest dany Użytkownik.

dr_tusz_miejsce

Po co Użytkownicy mają się meldować? No właśnie… Problem z całym mechanizmem jest taki, że nie do końca motywuje Użytkowników do meldowania się. Mimo to – jest duża rzesza Użytkowników, którzy meldują się z prozaicznego powodu – poinformowania znajomych, gdzie akurat są. Wielokrotnie zdarzyło mi się umówić na kawę czy obiad po zameldowaniu się w miejscu niedaleko którego znajdował się mój znajomy. W odróżnieniu od Foursquare’a Facebook Places nie oferuje nam rywalizacji, walki o „mayorships” itd. Motywacja jest więc mniejsza.

A gdyby tak… Za zameldowanie się w danym miejscu nagradzać Użytkowników? Np. zapropnować im kawę (jak to zrobiła Galeria Madison)? Albo zaproponować darmowy wstęp na dyskotekę za okazaniem meldunku na telefonie? Albo darmowe piwo, albo zniżkę na bilet wstępu, promocję „2 za 1, jeśli się zameldujesz”. Pomysłów na wykorzystanie Facebook Places oraz zameldowań może być więcej.

checkin_galeria_madison_edwin

fot. Edwin Zasada

Niektórzy Użytkownicy będą się meldować sami z siebie. Takich jest jednak mało. Znacznie podniesiesz liczbę zameldowań jeżeli zaoferujesz Użytkownikom coś w zamian. Przecież już wiesz, że nie ma darmowych obiadów. Za check-in zapłacisz kawą, darmowym wstępem, piwem. Czymkolwiek własnej produkcji. Zapłacisz za informację, że Kasia jest w Twoim miejscu. Informację, która dotrze do znajomych Kasi. A skoro Kasia przyszła do Ciebie, to dlaczego jej znajomi mieliby nie przyjść?

To tylko jeden z licznych sposobów wykorzystania mechanizmów społecznościowych bez łamania regulaminu, cwaniakowania i generowania spamu na tablicach Użytkowników. Zamiast organizować konkurs – pomyśl o sposobie w jaki możesz wykorzystać zameldowania. Tylko pamiętaj – 10% zniżki na piwo to nie jest motywacja do meldunku.

A czy ludzie się meldują? Zobaczcie sami…

top10_checkin_places_poland_022013

Źródło: Socialbakers.com, 02.2013

To jak? Gdzie się będę mógł niedługo zameldować?

Podobał Ci się artykuł? Polub Fanpage!

Zobacz starsze wpisy:

Copyright 2017 K-Media Kamil Mirowski
©  All Rights Reserved

Kontakt:
mirowskikamil@gmail.com
tel. +48 602 686 610